Dresscode – znaczenie dla przedsiębiorstwa

Osobowość pracownika wyrażana ubiorem

Czwartek, 17 listopada 2016

Dresscode – znaczenie dla przedsiębiorstwa

kobieta wybierająca zdjęcia ludzi

Motywacja pracowników to temat, nad którym mocno pracuje się w wielu firmach, zwłaszcza dużych korporacjach. Wyniki wykonywanych zadań przez osoby zatrudnione, mają bezpośrednie przełożenie na osiągnięcia danego przedsiębiorstwa.

Właśnie dlatego na bieżąco opracowuje się różne metody, w oparciu o sprawdzone porady popularnych coachów. Kwestia deindywiduacji, czyli psychologicznego zjawiska odejścia od swojego indywiduum, ma swoje przełożenie w biznesie.

Istnieją teorie, mówiące o tym, że jednostki, które są nastawione na sukces całej firmy, a nie wyłącznie własny, dłużej zachowują odpowiedni poziom wykonywanych zadań. Wszystko dzięki temu, że w przypadku zwątpienia w swoje możliwości lub posiadania chwilowego kryzysu, nadchodzi wsparcie w postaci entuzjastycznego podejścia innych pracowników.

Dresscode jest jednym z zabiegów, mających na celu odpowiednio uwarunkować pracownika. Człowiek, który nie może do końca pokazać siebie w biurze i białą koszulę kojarzy z miejscem pracy, bardziej utożsamia się z klimatem powagi i konieczności utrzymania profesjonalizmu. Firmy, w których panuje zbyt luźna atmosfera, mają problem z ewidencją czasu pracy zatrudnionych oraz utrzymaniem ich motywacji na satysfakcjonującym poziomie przez dłuższy czas. Mogą pojawiać się problemy z systemem RCP wewnątrz przedsiębiorstwa

Tam, gdzie jest dużo miejsca na pokazanie swojej osobowości, istnieje także przestrzeń do myślenia przede wszystkim o sobie i własnych korzyściach. Przejawia się to roszczeniowym stosunkiem pracowników wobec pracodawców. Właśnie dlatego w korporacjach zapobiega się temu zjawisku poprzez dobór odpowiedniego systemu rcp oraz strategii motywacyjnej.

Dresscode to także wrażenie prestiżu, ponieważ nie chodzi wyłącznie o wyprasowaną koszulę i spodnie w kant, ale także profesjonalny sprzęt firmowy (samochód, laptop, telefon, etui na wizytówki, itp.).Taką strategię przyjmują duże korporacje – wyposażmy swoich pracowników w najnowsze narzędzia technologii, a oni będą chcieli dobrze dla nas pracować. To bardzo rozsądne, a przede wszystkim skuteczne myślenie.

Pracodawca jest pewnego rodzaju opiekunem swoich pracowników – należy zdać sobie sprawę z oczywistości tej zależności. Pracownik powinien skupić się na dobru firmy, ponieważ to także jego dobro. Gdyby każdy rozpatrywał tę kwestię od strony korzyści dla jednostki, firma w końcu mogłaby upaść, co skutkowałoby utratą pracy wszystkich ambitnych myślicieli.

Zaleca się znalezienie złotego środka. Jeśli pracodawca nie chce wprowadzać do swojej firmy dresscode’u, ani innych rygorów, warto pokusić się o posiłkowanie nowościami technologii, które pozwalają kontrolować wykonywane przez pracowników zadania. Postawiony na stoliku licznik, mierzący zarówno rozpoczęcie pracy, jak i czas potrzebny na wykonanie poszczególnych poleceń, powinien być wystarczająco motywujący, do utrzymania określonego poziomu zaangażowania przez zatrudnionych.


Zobacz inne