Karta czasu pracy do rejestratora
Wtorek, 13 lipca 2021
Karta czasu pracy do rejestratora – rozwiązanie wygodne dla pracownika i pracodawcy.
Rejestracja Czasu Pracy często kojarzy się z odbiciem na czytniku karty zbliżeniowej. Wielu naszych Klientów korzysta z takiego rozwiązania, chociaż nie jest to jedyna opcja, którą możemy zaproponować.
Możemy wyróżnić dwa standardowe elementy systemu RCP. Jest to oprogramowanie Etatomierz oraz rejestrator RCP. Tradycyjne urządzenia zbliżeniowe obsługują karty czasu pracy oraz akcesoria takie jak breloki, opaski na rękę, a także maskowane chipy. Dzięki temu możesz łatwo zbudować system dopasowany do Twojego stylu pracy.
Karta pracy pracownika ma wymiar zbliżony do karty płatniczej. Możesz wybrać egzemplarz bez nadruku lub z obrazem identyfikującym Twoją markę. Naszym Klientom doradzamy zakup etui, które chroni identyfikator przed uszkodzeniem. Ochronka posiada tasiemkę, którą pracownik może zawiesić na szyi.
Karta czasu pracy – jak wygląda proces rejestracji?
Każdy pracownik posiada swoją kartę czasu pracy. Po przyjściu do biura pracownik przykłada identyfikator do czytnika i tym samym potwierdza rozpoczęcie czynności służbowych. W zależności od zwyczajów panujących w danej firmie, użytkownik może oznaczać wyjście na przerwę lub inne dowolne wyjście w czasie pracy. Pracownik może także odbijać swoją kartę czasu pracy na koniec dnia, gdy opuszcza budynek przedsiębiorstwa.
Karta
czasu pracy –
komfort pracownika
Rejestrowanie czasu pracy za pomocą identyfikatora zbliżeniowego jest opcją korzystną dla pracownika. Dlaczego?
- zatwierdzenie obecności w pracy trwa kilka sekund;
- wystarczy zbliżyć kartę pracy pracownika do czytnika, nie ma konieczności szukania nazwiska na liście i podpisywania się;
- pracownik nie musi nawet wyciągać swojej karty czasu pracy z portfela/torebki – rejestrator wychwyci identyfikator i zarejestruje zdarzenie;
- w przypadku zniszczenia/zagubienia karty można przypisać pracownikowi nową, a poprzednią dezaktywować;
- karta czasu pracy jest niewielka i lekka, nie zajmuje wiele miejsca w portfelu.
Karta
pracy pracownika wypiera tradycyjne formy rejestracji
Coraz częściej w firmach widoczne są na ścianach rejestratory czasu pracy i kontroli dostępu. Przedsiębiorstwa chętnie zastępują tradycyjne listy obecności tymi elektronicznymi. Zalet wdrożenia takiego systemu jest mnóstwo, poniżej przykładowe:
- ograniczenie papierowej dokumentacji;
- likwidacja problemu zapominania o podpisie na liście;
- zlikwidowanie kolejek pracowników do list, szczególnie w godzinach rozpoczęcia pracy;
- lepsza ochrona danych osobowych;
- karta pracy pracownika może być użyta jako klucz elektroniczny w systemach Kontroli Dostępu;
- skrupulatne rejestrowanie początku i końca pracy;
- brak potrzeby manualnego zliczania przepracowanych godzin;
- wygoda w użytkowaniu zarówno dla pracownika jak i przedsiębiorcy.
Wdrożenie w przedsiębiorstwie elektronicznej rejestracji czasu pracy to przejście na wyższy poziom prowadzenia biznesu. Korzyści wynikające z korzystania z kart pracy pracownika jest tak wiele, że potrafią skruszyć nawet najmocniejsze obawy pracodawcy.
Zobacz inne