FAQ - Często zadawane pytania
Zagadnienia Kadrowe
Czy dostępne są okresy rozliczeniowe takie jak funkcjonują w moim przedsiębiorstwie?
BioSys oferuje możliwość zdefiniowania okresu rozliczeniowego na etapie wdrożenia. Wspólnie z Klientem ustalanym jest najbardziej optymalny wariant.
Czy system pozwala osobno naliczać godziny nocne?
Tak, Dedykowane jest osobne zestawienie z informacją ile czasu w okresie nocnym przepracował pracownik. Dane można przeglądać w dowolnym okresie np. w przeciągu miesiąca, roku. Możliwe jest również tworzenie zestawień godzin nocnych dla wskazanych grup pracowników.
Czy system rozliczy poprawnie czas jeśli pracownik odbije się o 18:00 jednego dnia i zakończy pracę o 8:00 dnia kolejnego?
Tak, System RCP BioSys pozwala na poprawne rozliczenie godzin również w sytuacji pracy przez północ. Stosowane są mechanizmy zgodne z kodeksem pracy. Możliwe jest przygotowanie zestawienia, w ramach którego system wyliczy zarówno godziny nocne jak i nadgodzin lub dodatki, jakie funkcjonują w przedsiębiorstwie.
Czy system sam wychwyci pomyłki przy tworzeniu harmonogramów?
Tak, Wersja Master systemu RCP BioSys wyposażona jest w mechanizm wspomagania operatora przy planowaniu pracy. Wspieramy m.in. zasadę 5 dniowego tygodnia pracy w okresie rozliczeniowym 12 miesięcy, z zachowaniem odpoczynku dobowego 11 godzin, odpoczynku tygodniowego (35 godzin) oraz ilości wolnych niedziel.
Czy możliwe jest wygenerowanie Karty Ewidencji Czasu Pracy zgodnej z kodeksem pracy?
Tak, W naszym systemie jako jeden z wielu dostępnych raportów wprowadziliśmy również Kartę Ewidencji Czasu Pracy. Pozwala to tworzyć dokumentację w takiej samej formie jak dotychczas stosowana w przedsiębiorstwie.
Czy mogę połączyć system RCP z moim programem kadrowo-płacowym?
Jako producent systemu RCP możemy również dostarczyć naszych Klientom usługę integracji. Możliwe jest połączenie systemów na różnych płaszczyznach, co pozwala znacznie usprawnić procesy kadrowe w przedsiębiorstwie. Mamy bogate doświadczenie integrując się m.in. z systemami: Comarch (Optima,ERP i inne), SAP, Insert, Teta, Symfonia, Wf-Gang i inne.
Czy system sam automatycznie może rozliczać nadgodziny?
Tak, dostępna jest ręczne lub automatyczne wyliczanie nadgodzin. W zależności od preferencji, możliwe jest również wprowadzenie wariantu mieszanego, w ramach którego łączymy potrzebę szybkiego rozliczania procesów kadrowych z kontrolą ilości wypłacanych nadgodzin w przedsiębiorstwie.
Czy raportowanie dostarcza również informacji statystycznych np. dotyczących ilości absencji, ilości godzin nocnych, delegacji, czasu przerw i innych?
Tak, W naszym systemie dostępnych jest wiele typów raportów w tym panel statystyczny. Dzięki temu możliwe jest tworzenie bardzo rozbudowanych zestawień w dowolnym okresie czasowym (dzień, miesiąc, kwartał, rok itd.) z wyszczególnieniem kluczowych informacji dla przedsiębiorstwa.
Czy system podpowie mi o niezgodnościach w ewidencji czasu pracy pracownika?
Tak, W oprogramowaniu dostępny jest dodatkowy blok - raporty niezgodności (spóźnienia, wcześniejsze wyjście, nieusprawiedliwione nieobecności, wyjścia prywatne, przekroczenie przerw) wraz z wykazem niezaakceptowanych godzin nadliczbowych. Korzystając z zestawienia mamy pełny wgląd w nieprawidłowości jakie pojawiają się w ewidencji czasu pracy.
Czy system rozliczy prawidło czas gdy pracownik przyjdzie wcześniej do pracy niż w założonych godzinach?
Tak, Wprowadzone są mechanizmy, które pozwolą zaliczyć jedynie taki czas jaki jest uwzględniany w rozliczeniu danego przedsiębiorstwa.
Czy dostępne są wygładzenia/zaokrąglenia czasu np. naliczanie nadgodzin powyżej 15 min. ?
Tak, Możliwej jest wygładzanie każdego typu zdarzeń (rozpoczęcie pracy, przerwy, wyjścia służbowe). Mechanizm dostępny jest również w procesie naliczania nadgodzin.
Czy możliwe jest zarządzanie nieobecnościami w tym ewidencja urlopów?
Tak, nasz system posiada specjalny blok raportowania dedykowany dla "nieobecności". Dzięki temu możliwe jest prowadzenie ewidencji urlopów, zwolnień lekarskich czy nieobecności z tytułu opieki nad dzieckiem i innych przewidzianych przez kodeks pracy.
Czy system pozwoli mi rozliczać nieobecności "godzinowo" w tym obsłużyć "godzinowe" zwolnienia z pracy z tytułu opieki nad dzieckiem (art. 188 KP)?
Tak, Rozwiązania BioSys dają możliwość prowadzenia ewidencji w wymiarze godzinowym. W pełni wspieramy obsługę nieobecności z tytułu opieki nad dzieckiem. Dodatkowo możliwe jest również współdzielenie UW czy innej nieobecności z czasem pracy w danym dniu. Pozwala to zgłosić pracownikowi tylko kilka godzin (np. pół dnia) urlopu w przedsiębiorstwach, w których praktykowana jest taka forma rozliczania.
Czy system będzie podpowiadał, w sytuacji gdy pracownik chce zrealizować urlop po wyczerpaniu limitu na dany okres?
Tak, Nasz system wspiera Kadry i innych operatorów w zakresie limitacji nieobecności. Korzystając z właściwej wersji systemu, otrzymamy wygodne narzędzie, które za nas pilnuje limitów każdego ze zdefiniowanych rodzajów nieobecności. Dzięki temu zarówno UW jak i UŻ czy nieobecności z tyułu opieki nad dzieckiem można odebrać jedynie w wymiarze dostępnym pracownikowi, o czym informować będzie system BioSys.
Czy moduł raportowania pozwala na dostosowanie zestawień do potrzeb operatora?
Tak. W systemie Etatomierz dostępne jest narzędzie Kreator Raportu. Operator może dowolnie zmienić układ oraz nazwę kolumn, aby dostosować widoczność danych do swoich preferencji. Istnieje możliwość modyfikacji kolorów, które wskazują konkretne zdarzenie np. nieobecność pracownika.
Czy dostępna jest opcja tworzenia raportów w trybie prywatnym (zestawienie widoczne jedynie dla autora)?
System Etatomierz wyposażony jest w moduł KREATOR RAPORTU. W ramach tego narzędzia operator może „ukryć” własny raport przed pozostałymi użytkownikami. Zbiór danych przypisany indywidualnie do kierownika może być przystosowany do osobistych preferencji (np. nazwy kolumn).
Czy w systemie raporty mogą być współtworzone między użytkownikami?
Oczywiście, każde zestawienie może być współdzielone np. przez operatora i jego przełożonego.
Korzystanie z terminali RCP - rejestracja obecności
Czy system RCP pozwala na "dopisanie" odbicia, gdy pracownik zapomni się zarejestrować?
Tak, możliwe jest dopisanie zdarzenia (odbicia) z pozycji oprogramowania. Specjalnie dla naszych Klientów utworzyliśmy system uprawnień, dzięki czemu możemy decydować kto ma prawo dopisywania odbić, a kto z operatorów może jedynie przeglądać dane.
Czy system RCP poinformuje mnie o braku odbić ze strony pracownika?
Tak, oprogramowanie automatycznie wychwyci braki i poinformuje operatora systemu.
Czy możliwa jest poprawa odbić pracownika np. w sytuacji gdy odbił się za wcześnie?
Tak, możliwa jest korekta zdarzenia (odbicia) z pozycji oprogramowania. Możemy ustalić kto z korzystających z oprogramowania będzie mieć takie uprawnienie. Dzięki temu tylko wybrani operatorzy, obdarzeni szczególnym zaufaniem, będą mieć możliwość wprowadzania zmian.
Czy system sam poprawi oczywiste pomyłki przy odbiciu pracownika np. podwójne odbicie przy wejściu do pracy?
Tak, W zależności od konfiguracji system może dokonywać za nas poprawek. W podanym przykładzie oprogramowanie zignoruje drugie, błędne odbicie. Pozwala to na znaczne zautomatyzowanie procesu rejestracji, a co najważniejsze pozwoli oszczędzić czas operatorów systemu.
Czy pracownik ma potwierdzenie, że prawidłowo zarejestrował swoją obecność?
Tak, w trakcie rejestracji na terminalu wyświetla się komunikat. Dodatkowo pojawia się charakterystyczny sygnał dźwiękowy lub komunikat głosowy oraz zapala dioda poprawnej weryfikacji. Dzięki temu każdy z pracowników ma pewność, że rejestracja przebiegła prawidłowo.
Co się stanie gdy rejestrator utraci zasilanie? Czy po ponownym włączeniu nadal możliwa jest rejestracja?
Tak, ewentualny brak w dostawie prądu nie ma wpływu na pracę po ponownym uruchomieniu rejestratora. Terminal wyposażony jest w specjalny bufor pamięci, dzięki czemu jakiekolwiek włączenie/wyłączenie nie ma wpływu na dalszą poprawną pracę.
Czy podczas rejestracji może być wykonane zdjęcie pracownika, które później można zobaczyć w raportach?
Tak, w naszej ofercie znajdują się rejestratory z dodatkowym aparatem. Jako opcja możliwe jest również połączenie dowolnego, podstawowego rejestratora z kamerą IP. Stosowanie takiego rozwiązania da nam pewność, że pracownicy nie odbijają się za "inną" osobę, podnosząc poziom bezpieczeństwa systemu. Zagadnienie jest szerzej opisane w części prezentującej nasze moduły jako Fotorejestracja.
Czy wszystkie urządzenia z oferty dostępne są w języku polskim?
TAK Wszystkie rejestratory biometryczne i zbliżeniowe posiadają menu w języku polskim. Ponadto komunikaty głosowe (jeśli urządzenie posiada taką funkcję) również są w języku polskim
Co to są komunikaty głosowe?
Komunikaty głosowe to jeden ze sposobów potwierdzania weryfikacji użytkownika. Jeżeli urządzenie rozpozna odcisk palca to podczas otwierania drzwi odtworzony zostanie komunikat: "Dziękuję" lub podobny. Jeżeli natomiast z jakiejś przyczyny weryfikacja będzie błędna (np. krzywo przyłożymy palec) to terminal odtworzy komunikat: "Proszę spróbować ponownie".
Do czego służą przyciski funkcyjne?
Wybór rodzaju zdarzenia w zależności od modelu dokonywany jest na dwa sposoby.
wybór z listy rozwijanej - pracownik naciska klawisz strzałki i przewija listę do momentu wyświetlenia właściwego statusu,
wybór za pomocą klawisza funkcyjnego - pracownik wybiera odpowiedni klawisz. Jest to zdecydowanie najszybsza i najwygodniejsza forma wyboru rodzaju zdarzenia. W modelach z kolorowym wyświetlaczem na ekranie wyświetlane są opisy klawiszy dla jeszcze bardziej ergonomicznej pracy z terminalem.
Do czego służy webserwer?
Webserwer pozwala na zdalne łączenie się z urządzeniem i zarządzanie nim z poziomu przeglądarki internetowe. Nie jest konieczne instalowanie oprogramowania na komputerze. Daje to możliwość konfiguracji urządzenia, pobierania danych itp. z dowolnego komputera w sieli lokalnej lub przy odpowiedniej konfiguracji z dowolnego komputera z dostępem do internetu. Jest to narzędzie przeznaczone dla administratorów oraz pracowników (mogą oni mieć możliwość podglądu zarejestrowanych przez urządzenie zdarzeń).
Co to są komunikaty SMS?
Komunikaty SMS to komunikaty wyświetlane na ekranie urządzenia po poprawnej weryfikacji pracownika np. "Dzisiaj zebranie o 15.00 w sali konferencyjnej". Nie są to wiadomości SMS wysyłane na telefon. Skrót SMS oznacza tutaj short message showing.
Co to jest kod zdarzenia i do czego służy?
Kod zdarzenia to narzędzie wspomagające personalizację systemu dla indywidualnych potrzeb klienta. Jest to coś innego niż rodzaj zdarzenia (praca start, praca koniec itp). Kod zdarzenia to programowalny ciąg cyfr, który pracownik wybiera na klawiaturze przed skanowaniem palca. Ciąg ten jest zapisywany wraz ze zdarzeniem do pamięci urządzenia. Następnie taki ciąg cyfr (nazwany odpowiednio w oprogramowaniu), możemy wykorzystać jako informację o rozpoczęciu jakiegoś nietypowego wydarzenia. Kod cyfr nie jest standardową funkcją i w przypadku gdy zachodzi taka potrzeba, należy stworzyć aplikację, która będzie interpretowała kod zdarzenia w należyty sposób lub zlecić to naszym programistom.
Do czego służy wbudowany aparat foto w modelu BS-BioT TFT-700?
Model BS-BioT TFT-700 posiada 8-mio calowy wyświetlacz, na którym po weryfikacji pracownika wyświetlane zostają: czas, nazwisko i zrobione wbudowanym aparatem zdjęcie pracownika. Ponadto aparat można zaprogramować w ten sposób, że po weryfikacji robi zdjęcie pracownikowi. Ma to uzasadnienie w momencie, gdy chcemy sprawdzić czy pracownik rozpoczynając pracę jest np. w odzieży roboczej, ochronnej itp. Ponadto każda próba weryfikacji odcisku palca zakończona niepowodzeniem, również jest fotografowana i zapisywana na karcie pamięci SD. Zdjęcia możemy pobierać za pomocą pamięci USB flash disc.
Czym różni się weryfikacja 1:1 oraz 1:N?
Weryfikacja użytkownika z zasady jest weryfikacją 1:N. Po zeskanowaniu odcisku palca czytnik porównuje ten zeskanowany (1 odcisk) z wszystkimi odciskami jakie posiada w swej pamięci (umownie oznaczone literą N odcisków). W momencie gdy zgodność jest potwierdzona urządzenie wpuszcza osobę i rejestruje czas oraz numer identyfikacyjny zgodnego odcisku z bazy, który jest de facto numerem pracownika.
Weryfikacja 1:1 jest weryfikacją wyższego poziomu. Pracownik zanim przyłoży palec do skanera wybiera z klawiatury swój numer identyfikacyjny np.333. Urządzenie wyszukuje w bazie odcisk odpowiadający temu numerowi i czeka aż pracownik przyłoży palec do skanera. Po zeskanowaniu porównuje pobierany obraz tylko z jednym wzorcem z bazy (uprzednio wyszukanym i oznaczonym numerem 333). Ogólnie można powiedzieć, że w tym przypadku porównujemy swój zeskanowany odcisk palca ze swoim w bazie danych.
Przy dużych bazach danych weryfikacja 1:1 jest szybszą metodą, gdyż skraca czas, który potrzebuje urządzenie na przeszukanie np. 2500 obrazów w bazie i porównanie z jednym wzorcem.
Co to są wskaźniki błędnej akceptacji i błędnego odrzucenia?
Wskaźniki te zwane również odpowiednio wynikiem fałszywie pozytywnym i fałszywie negatywnym określają procentowo możliwość pomyłki podczas weryfikacji. W pierwszym przypadku dochodzi do potwierdzenia zgodności wprowadzonego obrazu z jednym z zawartych w bazie wzorców, mimo że w rzeczywistości wcale nie są identyczne i tutaj osoba nieuprawniona zostaje wpuszczona do pomieszczenia, w drugim zaś sytuacja jest odwrotna: wzorzec rzeczywiście pasujący do badanego obrazu zostaje niesłusznie odrzucony i osoba mająca uprawnienia nie może otworzyć drzwi do pomieszczenia.
Rejestracja czasu pracy
Czy czytnik biometryczny może oprócz rejestracji czasu pracy sterować otwarciem drzwi?
TAK Rejestratory biometryczne wyposażone są często w wyjście przekaźnikowe sterujące zamkiem elektromagnetycznym. Takie czytniki nazywane są kontrolerami - kontrolują przejście. Czytnik zapamiętuje kto i kiedy otwierał dane drzwi, a zarejestrowane informacje mogą być wykorzystywane m. in. do rozliczania czasu pracy.
Co to znaczy, że rejestrator posiada funkcję rejestracji czasu pracy?
Rejestrator posiada funkcję rejestracji czasu pracy, gdy potrafi zapamiętywać kto i kiedy przyłożył palec w celu rejestracji zdarzenia. Większość kontrolerów jest zarazem rejestratorami tzn. oprócz funkcji otwierania drzwi zapamiętują kto i kiedy je otworzył, jednak dostępne są również kontrolery autonomiczne bez pamięci, które po weryfikacji otwierają drzwi i nie zapamiętują zdarzenia.
Co to są rodzaje zdarzeń i czym się różnią?
Rodzaje zdarzeń to informacja o tym, jaką czynność pracownik wykonywał przykładając palec do czytnika lub zbliżając swoją kartę. Przykładowo: pracownik rozpoczynał pracę, kończył pracę, wychodził z pomieszczenia w celach służbowych itd. Wybierając odpowiedni rodzaj zdarzenia urządzenia zapamiętuje kto i kiedy wykonywał czynność oraz jaka ta czynność była. Dostępne rodzaje zdarzeń w zależności od modelu to:
praca start - rozpoczęcie dnia pracy (maksymalnie 1 raz dziennie)
praca koniec - zakończenie dnia pracy (maksymalnie 1 raz dziennie)
przerwa prywatna start - wyjście na przerwę prywatną (wielokrotnie w ciągu dnia)
przerwa prywatna koniec - powrót z przerwy prywatnej (wielokrotnie w ciągu dnia)
wyjście służbowe start - wyjście z miejsca pracy w celach służbowych (wielokrotnie w ciągu dnia)
wyjście służbowe koniec - powrót do pracy z wyjścia służbowego (wielokrotnie w ciągu dnia)
Wybrane modele rejestratorów czasu pracy, wraz z odpowiednią konfiguracją systemu mogą obsługiwać personalne statusy, np. wyjście na pocztę.
Czy z systemu Rejestracji Czasu Pracy może korzystać kilku pracowników?
Tak Oferujemy licencje wielostanowiskową, oznacza to, że z programu może korzystać kilku operatorów.
Czym jest serwis automatyzacji?
Jest to opcja pozwalająca w automatyczny sposób pobierać zarejestrowane zdarzenia z czytnika, zwalniać jego pamięć i synchronizować czas zegara, pobierać listę świąt z serwera BioSys.
Czy w ramach systemu dostępna jest opcja składania elektronicznych wniosków urlopowych?
Tak. Aplikację Etatomierz można rozszerzyć o moduły dodatkowe. Jednym z nich jest Platforma WEB-Pracownik. Narzędzie to służy do składania i archiwizowania e-wniosków o dzień wolny.
Czy system Rejestracji Czasu Pracy jest przeznaczony dla dużych firm?
Nowoczesne systemy ewidencji i rozliczania czasu pracy świetnie sprawdzą się w małym, średnim oraz bardzo dużym biznesie.
Czy system zarejestruje także nienormowany czas pracy?
Oczywiście. System Rejestracji Czasu Pracy Eatatomierz pozwala na ewidencję również niestandardowych godzin pracy.
Kontrola dostępu
Co to znaczy, że rejestrator posiada funkcję kontroli dostępu?
Rejestrator Czasu Pracy posiada funkcję kontroli dostępu, gdy potrafi sterować zamkiem elektromagnetycznym. W tym celu musi mieć wbudowany moduł sterujący wyjściem przekaźnikowym
Czy mogę wdrożyć system kontroli dostępu do pojedynczego pomieszczenia z dala od siedziby mojej firmy?
Tak! Oferujemy zarówno zintegrowane systemy, łączące wiele przejść (np. w obszarze firmy), jak i rozwiązania do zabezpieczenia pojedynczych drzwi. Sposób implementacji i dostosowane zaplecze sprzętowe najczęściej zależy od liczby osób mających dostęp oraz od ich rotacji.
Czy uprawnienia do przejścia są indywidualne czy dla grupy pracowników?
Nasz system Etatomierz i odpowiednio dobrany sprzęt pozwalają na elastyczne ustawienia uprawnień. Mogą to być uprawnienia dla pojedynczej osoby, grupu lub wszystkich osób. Dodatkowo, nasze systemy umożliwiają określanie dostępów godzinowych (np. 8-16) i określenie dni tygodnia. Wachlarz możliwości zależy od wdrożonego systemu i wytycznych inwestora.
Czy uprawnienia kontroli dostępu mogą być różne dla każdej strefy w mojej firmie?
Tak! Uprawnienia mogą być przypisywane oddzielnie dla każdej strefy i pracownika.Przykładowo wybrana osoba: ma dostęp do strefy A w godzinach 8-15 w od poniedziałku do piątku, ma dostęp do strefy B całodobowo we wszystkie dni tygodnia, ale nie ma dostępu do strefy C w żadnym czasie.
Jakie są metody weryfikacji pracowników?
W zależności od użytego sprzętu możemy wykorzystywać następujące technologie: PIN (hasło), odcisk palca, geometria twarzy, karty zbliżeniowe. W jednej inwestycji możliwe jest wykorzystanie różnych technologii, np. karty zbliżeniowe dla wejścia pracwników do hali produkcyjnej, a do otwarcia serwerowni odciski palca.
Czy mogę chronić przejścia z obu stron?
Tak! Nasze systemy pozwalają na kontrolowanie ruchu osób zarówno jednostronnie, jak i dwustronnie. Przy rozwiązaniach jednostronnych, wewnątrz kontrolowanej strefy zwykle znajduje się przycisk wyjścia lub standardowa klamka. Możliwość implementacji danego rozwiązania zależy od tego, czy wykorzystujemy zworę elektromagnetyczną, czy też elektrozaczep.
Oferujemy również możliwość dwustronnej kontroli przejścia, wówczas po obu stronach drzwi umieszczony jest czytnik odcisków palca albo kart zbliżeniowych.
Czy mogę sprawdzić którzy pracownicy przebywają w danej strefie?
Tak! W oprogramowaniu Etatomierz mamy możliwość sprawdzenia, gdzie faktycznie znajduje się dana osoba i ile jest obecnych pracowników w danej strefie. Całość możliwa jest do wizualizacji, gdzie na mapce możeby obserwować przepływ ludzi na terenie firmy,
Co następuje w przypadku wystąpienia pożaru w firmie?
Nasze systemy kontroli dostępu możemy zintegrować z systemem PPOŻ. w budynku. W razie wystąpienia pożaru w danej strefie wszystkie drzwi mogą być otwarte dla sprawnej ewakuacji, Otwarcie drzwi może być też wywołanie przez wciśnięcie przycisku ewakuacji przez osobę, która zauważyła niebezpieczeństwo.
Co to jest Punkt Zborny
Punktem Zbornym jest miejsce, gdzie gromadzą się pracownicy w momencie ewakuacji budynku. W takim punkcie wszyscy odnotowują swoją obecność na dedykowanym terminalu. Osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo pracowników może wówczas upewnić się, że nikt nie pozostał wewnątrz budynku, gdzie np. wykryto pożar.
Czy system kontroli dostępu może wpuszczać na teren firmy tylko tych pracowników, którzy tego dnia pracują?
Tak. System Kontroli Dostępu może rozesłać uprawnienia dla poszczególnych przejść według grafików pracy użytkowników. Mechanizm blokuje możliwość wejścia do określonych pomieszczeń po zakończeniu pracy oraz wymusza na pracowniku rejestrację rozpoczęcia pracy.
Czy system pozwala na zablokowanie przejścia dla pracownika, który ma wolny dzień?
Istnieje taka możliwość. W systemie Kontroli Dostępu funkcjonuje tak zwany Antypassback systemowy, dzięki któremu możliwe jest ograniczenia dostępu do pomieszczeń dla pracowników, którzy nie weszli poprawnie do strefy lub ją opuścili (np. teren firmy) lub zakończyli pracę.
Czym jest Moduł Parkingowy?
Moduł Parkingowy jest elementem rozszerzającym system Kontroli Dostępu InBio Secure. To narzędzie wspomagające ruch pojazdów na wyznaczonym terenie. System weryfikuje numer rejestracyjny pojazdu i na tej podstawie umożliwia wjazd.
Z jakich elementów składa się Moduł Parkingowy?
Moduł Parkingowy składa się z czterech składowych: 1. Oprogramowania InBio Secure (od wersji Easy). 2. Kamera rozpoznająca tablice rejestracyjne. 3. Blokada automatycznie otwierająca przejazd. 4. Elektroniczny licznik wskazujący aktualny stan wolnych miejsc.
W jaki sposób system weryfikuje czy dany pojazd ma uprawnienia do wjazdu?
Moduł Parkingowy składa się z czterech składowych: 1. Oprogramowania InBio Secure (od wersji Easy). 2. Kamera rozpoznająca tablice rejestracyjne. 3. Blokada automatycznie otwierająca przejazd. 4. Elektroniczny licznik wskazujący aktualny stan wolnych miejsc.
Do czego służy elektroniczna tablica parkingowa?
Tablica parkingowa to nic innego jak elektroniczny licznik wskazujący aktualny stan wolnych miejsc na parkingu. Wyświetlane dane są aktualizowane po przejechaniu pojazdu.
Bramka obrotowa - kołowrót
Co to jest kołowrót?
Kołowrót (tripod) zwany też bramką obrotową to mechaniczna blokada, która pozwala uporządkować oraz ukierunkować ruch pracowników po obiekcie. W systemie Kontroli Dostępu służy do zabezpieczenia przejść (wejścia i wyjścia).
Czy zastosowanie bramki obrotowe jest bezpieczne?
Urządzenia dostępne w naszej ofercie są najwyższej jakość, zgodne z wszelkimi wymogami bezpieczeństwa. Tripody dostępne w BioSys wyposażone są w system opadających ramion, co pozwala zachować bezpieczeństwo w trakcie ewakuacji. Bramka może otrzymać sygnał z systemu P.POŻ. i udostępnić przejście każdemu pracownikowi.
Czy tripod może zostać zamontowany na zewnątrz?
Tak. Nasze kołowroty posiadają wysoką klasę szczelności (IP54) , dzięki temu mogą pracować w trudnych warunkach otoczenia. Rekomendowane jest zastosowanie częściowego zadaszenia.
Co to jest bramka uchylna?
Bramki uchylne są przeznaczone do wspomagania kontroli ruchu osobowego w przejściach strzeżonych, wewnątrz i na zewnątrz budynków, gdzie niewymagana jest ścisła kontrola. Urządzenia są stosowane jako przejścia uzupełniające np. dla osób niepełnosprawnych lub rodzica z wózkiem dziecięcym.
W jakich miejscach sprawdzi się zamontowanie bramki uchylnej?
Urządzenie przykładowo można zastosować w takich miejscach jak punkty kontroli uprawnień do wejścia w budynkach użyteczności publicznej, punkty kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy w zakładach pracy (np. wydzielonych strefach w fabrykach, biurach).
Czy bramka uchylna sprawdzi się jako blokada przejścia?
Bramka uchylna jest elementem wspomagającym bramki obrotowe w systemie Kontroli Dostępu. Idealnie sprawdzi się w miejscach, gdzie występuje ruch dla wózków (dziecięcych, inwalidzkich). Nie zalecane jest zastosowanie wyłącznie bramki uchylnej do blokowania przejścia.
Czytnik biometryczny
Czy czytnik biometryczny może pracować na zewnątrz?
TAK BioSys oferuje wybrane modele, które mogą pracować na zewnątrz. W ofercie są również dostępne obudowy hermetyczne, w których montowane jest urządzenie (np. rejestrator czasu pracy).
Czy czytnik biometryczny może pracować autonomicznie - tzn. bez podłączania do komputera?
TAK Terminale biometryczne mogą pracować autonomicznie. Z zasady terminal nie potrzebuje ciągłego połączenia z komputerem do poprawnego działania. Wszystkie dane tj. wzorce odcisków palców, numery ID pracowników, uprawnienia pracowników przechowywane są w pamięci urządzenia. Ponadto wszystkie zarejestrowane zdarzenia zapamiętywane są w pamięci urządzenia (nie bezpośrednio na dysku komputera). Komunikacja zatem potrzebna jest jedynie do pobierania zdarzeń zarejestrowanych i aktualizacji bazy danych pracowników. Pobieranie może się odbywać również za pomocą pamięci przenośnej pendrive (USB Flash Disk). Wtedy nie jest konieczne łączenia urządzenia z komputerem.
Czy czytnik biometryczny może pracować w sieci TCP/IP (LAN)?
Terminale biometryczne mogą pracować sieciowo i łączyć się protokołem TCP/IP. Widziane są wtedy jako urządzenia sieciowe (np. odpowiadają na systemowe polecenie ping). Terminale posiadają kartę sieciową z konfigurowalnym adresem IP, bramą sieciową i maską podsieci. Pozwala to na podłączenie terminali do sieci strukturalnych (router, switch) lub na bezpośrednie połączenia z notebookiem za pomocą kabla krzyżowego. Przy odpowiedniej konfiguracji możliwy jest dostęp zdalny z dowolnego miejsca z dostępem do sieci internet.
Czy czytnik biometryczny może pracować w sieci Wi-Fi?
TAK Terminale biometryczne mogą zostać wyposażone już na etapie produkcji we wbudowaną kartę sieciową Wi-Fi. Użycie takiej karty staje się zasadne w miejscach, gdzie nie ma możliwości doprowadzenia kabla sieciowego. Urządzenie może łączyć się z dowolną siecią radiową w zasięgu. Szacunkowy zasięg karty radiowej Wf-Fi to ok. 50m.
Czy czytnik biometryczny można podłączyć do komputera za pomocą USB?
TAK Terminale biometryczne mogą zostać połączone z PC za pomocą gniazda USB (jednak tylko wybrane modele). Oprócz połączenia USB, urządzenie musi być zasilane standardowo (tj. 12V DC) z niezależnego źródła. Terminale nie mogą być zasilane z gniazda USB.
Czy czytnik biometryczny może posiadać wbudowany moduł kart zbliżeniowych RFID?
TAK Terminale biometryczne mogą zostać wyposażone w czytnik kart zbliżeniowych jako dodatkowy wbudowany moduł. Wygląd terminala nie ulega zmianie. Czytnik kart RFID może być wykorzystywany jako alternatywny sposób otwierania drzwi (rejestrowania czasu pracy) lub w połączeniu z biometryczną weryfikacją tzn. karta + odcisk.
Jaka jest żywotność czytnika biometrycznego?
Zasada działanie czytników opiera się o skanowanie odcisku palca z wykorzystaniem pryzmatu skanującego. Pryzmat ten, jako najbardziej narażony na ścieranie, podlega okresowej wymianie. Wymiany dokonuje się w zależności od intensywności użytkowania.
System rejestracji czynności dla produkcji
Czy system pomoże mi w opracowaniu wsparcia procesów w mojej firmie
Oczywiście. Nasz system daje realną wiedzę, niezbędną przy opracowaniu niektórych Wskaźników Rezultatu (RI) oraz Wskaźników Efektywności (PI), a w efekcie Kluczowych Wskaźników Rezultatu (KRI) oraz Kluczowych Wskaźników Efektywności (KPI).
Czy system „współpracuje” z innymi programami np. typu ERP?
Tak. Najczęściej rozwiązanie przez nas proponowane stanowi część szerszego procesu identyfikacji postępów i realizacji celów firmy. Wdrożenie aplikacji pozwoli uzupełnić dane z systemów ERP, MES i innych, które dotychczas nie były dostępne, w tym rzeczywisty czas pracy na zleceniach. Otwartość naszego produktu oraz szerokie możliwości integracji, pozwalają na ich wykorzystanie w ramach rozbudowanego, kompleksowego systemu przetwarzania informacji, który funkcjonuje w przedsiębiorstwie. Przykładem jest integracja z systemem ERP, w ramach której BioSys udostępnia dane rzeczywistego czasu poświęconego na realizację zleceń.
Moja firma realizuje projekty niestandardowe. Czy wdrożenie systemu ma sens?
Jak najbardziej. System wskaże czas pracy przy poszczególnym zleceniu (również dla tych niestandardowych) co ułatwi oszacowanie kosztów.
InfoKiosk
Co to jest infoKiosk?
InfoKiosk czyli punkt informacyjny to urządzenie rejestrujące umieszczone w obudowie. Obudowa jest zabezpieczona przed otwarciem zamkiem, pozwala to ochronić urządzenie przed kradzieżą lub rozłączeniem
Czy modele infoKiosków różnią się między sobą?
Tak, w naszej ofercie posiadamy 3 modele:
InfoKiosk BS-INFOKIOSK-S - wolnostojący
InfoKiosk BS-INFOKIOSK-N - naścienny
InfoKiosk BS-INFOKIOSK-B - biurkowy
Czy masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami! Nasz specjalista rozwieje Twe wątpliwości.